T.O.E. Art Market supports artists and galleries all over the world. Discover the artworks

PHOTONIC ART by Light Studio - T.O.E. Art Market

T.O.E. Art Market, the new online marketplace to buy and sell art, find the original paintings, fine art photographs, and drawings such as a museum of modern art and contemporary art. T.O.E. Art Market will allow you to enter directly into the modern art and contemporary art market through a vast worldwide network of Artists, Buyers, Art Lovers, Art Advisors, Art Dealers, and Galleries. T.O.E Art Market is the best place to see artworks and art for sale online.

Original Art for sale | Gallery

PHOTONIC ART by Light Studio


Milano, Italy
Via Bramante 22

Views: 845

Share

About the gallery
PHOTONIC ART by Light Studio esordisce nei mondi dell'arte contemporanea con l'intento di promuovere le culture dell' arte fotonica, intesa come l'applicazione del fattore compositivo della luce quale elemento concettuale e narrativo.

L ’artista fotonico contemporaneo non può concedersi banalità estetiche o estetismi di tendenza, non fosse altro per il rispetto di chi, nella storia dell’arte con “semplici” scalpelli, pennelli e tavolozza, ha dipinto e scolpito la luce, visualizzando passioni e drammi oltre il limite concessogli dalla tecnica disponibile, producendo capolavori.
L’artista fotonico oggi possiede molti e nuovi mezzi tecnologici per comporre un’opera d’arte che rappresenti e concettualizzi la luce visibile e invisibile e quelle percezioni sensoriali ed emotive che stanno fuori e dentro le cose, e in ogni essere umano.
Le illuminotecniche contemporanee sono molto sofisticate, pertanto mettono a disposizione una vera e propria tavolozza fotonica con la quale si può “dipingere” con più veridicità, quel mistero che è la luce interiore, per la quale molti artisti si sono tormentati.
Carbone, matita, acquerello, olio, legno, marmo, vetro: ecco i fotoni artificiali non proprio contemporanei, mai contemplati tra le materie pure, solide, plasmabili, scrivibili e descrittive.
Dai neon spaziali di Lucio Fontana a quelli cromatici di Dan Flavin, dai neon “Merziani” alle più recenti installazioni di Eliasson. Troppo poco è stato fatto, troppo poco è stato detto.
Per quanto si parli di luce applicata, o ancor meglio masticata, nell’arte, poco sappiamo e diciamo, quale forza e capacità dirompente producano queste “frequenze fotoniche” quando le applichiamo al concetto compositivo in arte.
Comporre un’opera d’arte con le materie definite classiche, quali l’olio, il marmo, la carta, eccetera, presuppone la conoscenza meticolosa o accademica delle stesse.
Quando la materia è la luce, il fattore compositivo dell’opera cambia, tutto dovrebbe divenire concetto luminoso, perché la luce con il suo peso, la sua fotometria, il suo colore, è come una tavolozza e per di più è di per sé concetto.
Photonic Art vuole essere la chiave di volta di un’arte antica che riguarda tutti quegli artisti che sia nel passato che nel presente, hanno composto la luce interiore ed esteriore ad ogni cosa che riguardi le dinamiche umane.


PHOTONIC ART by Light Studio makes its debut in the world of contemporary art and aims at promoting the cultures of photonic art, conceived as the applications of the compositional nature of light as a conceptual and narrative element.

The contemporary photonic artist cannot grant itself aesthetic banalities or trendy estheticisms; out of respect for those, in the history of art using “simple” 133 Birth of a movement, Milan (29th September 2009) “THE ONOING DREAM” of Giuseppe Mestrangelo scalpels, brushes and palettes, painted and sculpted light; displaying passions and dramas beyond the limits permitted by techniques available, producing masterpieces.
Today the photonic artist can use many new technological means to compose a work of art to present and conceptualise visible and invisible light and those sensory and emotional perceptions outside and inside things, and in all human beings.
Contemporary lighting techniques are very sophisticated.
They make a true photonic palette available with which to “paint”, with more truth, the mystery of inner light, over which many artists tormented themselves.
Charcoal, pencil, water colour, oil, wood, marble, glass: those are the not exactly contemporary artificial photons, never contemplated amongst the pure, solid, malleable, writable and descriptive materials.
From the spatial neon of Lucio Fontana to the colour ones of Dan Flavin, from the “Merzian” neon to the more recent installations of Eliasson. Too little has been done, too little has been said. Even though we talk about applied light, or even better masticated, in art we do not do or say much about what explosive strength and capacities these “photonic frequencies” cause when we apply them to the compositional concept in art.
Composing a work of art with so-called classical materials such as oil, marble, paper, etc., presupposes meticulous or academic know-how. When the material is light, the work’s compositional factor changes. Everything should become luminous concept, because light has its weight, photometry, colour. It is like a palette and, what’s more, a concept by itself.
Photonic Art wants to be the keystone of an antique art concerning all those artists who, in both past and present, have composed the inner and external light of everything related to human dynamics.
Artists