DIGITAL ART WEEK - QUOTIDIANO INFORME - T.O.E. Art Market
T.O.E. Art Market supports artists and galleries all over the world. Discover the artworks

DIGITAL ART WEEK - QUOTIDIANO INFORME - T.O.E. Art Market

T.O.E. Art Market, the new online marketplace to buy and sell art, find the original paintings, fine art photographs, and drawings such as a museum of modern art and contemporary art. T.O.E. Art Market will allow you to enter directly into the modern art and contemporary art market through a vast worldwide network of Artists, Buyers, Art Lovers, Art Advisors, Art Dealers, and Galleries. T.O.E Art Market is the best place to see artworks and art for sale online.

Original Art for sale | NEW CREAM

“DIGITAL ART WEEK - QUOTIDIANO INFORME” curated by Elisa Muscatelli
DIGITAL ART WEEK - QUOTIDIANO INFORME

La Digital Art Week – Quotidiano informe, coinvolge le gallerie partecipanti alla Digital Art Week – 20 – 22 maggio, attraverso una selezione di opere pittoriche e fotografiche che abbiano uno sguardo verso le forme conosciute della quotidianità, le quali, attraverso l’arte, si rivelano al pubblico nuove e inaspettate. Antonella Scarfone Art Gallery, Pisa, propone "La fonte", di Alba Dieni, dipinto dai colori caldi che richiama una civiltà semplice e perduta, accanto alle opere di Françoise de Felice, figure diafane generate da dissolvenze liquide con un accenno a un barocco dimenticato. Un sentimento di straniamento verso il corpo e la realtà viene presentano anche da Vecchiato Arte, Padova, con i ritratti irriconoscibili di Eliana Marinari, e da VINCIARTE, Padova, con Silvia Paci e le molteplici figure de "I sognatori" , "io,me, l’altro" e "Metamorfosi". Se nelle tele di Paci la realtà viene impressa con un gesto carico e matericamente denso, con Vannucchi Arte, Prato, e gli artisti Armodio (Vilmore Schernardi), Nunziante Antonio e Kostabi Mark, il tratto diviene più leggero e le figure fluide e definite mostrano un aspetto de reale giocato su dettagli riconoscibili, luci e ombre. Wikiarte Gallery, Bologna parte dal corpo umano, con un equilibro dell’assurdo e della metamorfosi visibile nei lavori di Emilia Agosti e Francesca Guariso, rotto da "La fine", di Gian Luca Gavalotti; uno scorcio di realtà che riporta su tela elementi del reale passati inosservati. La visione analitica del reale viene portata all’eccesso da Anna Linda Knoll Photography Private Collection, Budapest, che con la fotografia digitale "Egitto, Fiori, Palme" interrompe il quotidiano informe pittorico per riportare l’attenzione sul mezzo fotografico e la sua abilità nell’iper-visione, capace di catturare dettagli della natura che spesso vengono celati all'occhio umano, ormai abituato a una visione superficiale. Scorci di realtà e paesaggi familiari che diventano impressioni intime sono quelli presentanti anche da Il Castello modern and contemporary art, Milano, la cui selezione comprende una Natura morta di Giorgio Morandi del 1937, da LDXArtodrome Gallery, Berlino, con l’artista Sibylle Duhm-Arnaudov, che con acrilici e pastelli su tela fa emerge il ricordo di un "Campo Lunare", "Prato Estivo" e una "Vigna d’inverno", e dalla Galleria GALP, Olgiate Comasco, con le esperienze urbane e di sale d’interni dell’artista Bardhyl Alibali. La realtà visibile si arricchisce di tensione e mistero con la figura femminile di Eduardo Astudillo all'interno di un paesaggio naturale, il mare di Marisa Sujena, il fuoco di BOIXADÓS RUIZ, presentati dalla galleria spagnola SKY GALLERY ART S, e dai temporali astratti di Egle Stabuzyte- Brazdzioniene, rappresentata da RadoArt Gallery, Londra, per approdare infine all’esplosione in colori vivaci nelle visioni di "Above the water" e "Summer Day" di Marta Dunal, presentata nella CONTEXT ART GALLERY SELECTION, Treviso. Aleksandar Dimitrijevic, Uros Djuric, e Dejan Markovic, della Gallerie Reflektor, Serbia, strutturano invece un dialogo tra reale e temi sintomatici del contemporaneo, come la relazione con il gioco, la volontà di evasione e l’arte come rappresentazione della classe sociale. Gesti ludici d'interpretazione del reale sono presentati anche dalla galleria IAGA Contemporary Art, Cluj-Napoca, Romania che si espone con i "Fiori assenti" di Albano Morandi. Gallery Prototip, Belgrado, Serbia parte invece dall’astratto con Djordje Stanojevic, "Fantastic Landscape 2" e Dragana B. Stevanovic, " Upside Down 3", per arrivare a una realtà vicina a quella dell’osservatore con l'opera di Goran Dragas, "Hunting blinds 3" , mentre Guastalla Centro Arte, Livorno presenta i densi "Abissi" di Massimo Barzagli, un "Torero" immerso in una dimensione quasi ancestrale di Tano Festa, e una distensione dell’informe con "Phenomena Bullet Cage" di Paul Jenkins. Completano la Digital Art Week le opere di alcuni artisti di Combat Prize Collection, Livorno e Art Tracker, COMBAT PRIZE PROJECT, curato da CampoBase, che attraverso Francesco Casati, Luca Coser, Anna Marzuttini e Giorgia Valli, presentano le visioni del contemporaneo e della realtà di giovani artisti di spicco del panorama italiano. ______________________________________________________ Digital Art Week - Shapeless Everyday, involves the galleries participating in Digital Art Week - May 20 - 22, through a selection of pictorial and photographic works that have a look toward the known forms of everyday life, which, through art, reveal themselves to the public as new and unexpected. Antonella Scarfone Art Gallery, Pisa, proposes "The Source," by Alba Dieni, a painting with warm colors that recalls a simple and lost civilization, alongside works by Françoise de Felice, diaphanous figures generated by liquid fading with a hint of a forgotten Baroque. A feeling of estrangement toward the body and reality is also presented by Vecchiato Arte, Padua, with Eliana Marinari's unrecognizable portraits, and by VINCIARTE, Padua, with Silvia Paci and the multiple figures of "The Dreamers", "I,Me, the Other," and "Metamorphosis." While in Paci's canvases reality is imprinted with a charged and materially dense gesture, with Vannucchi Arte, Prato, and the artists Armodio (Vilmore Schernardi), Nunziante Antonio and Kostabi Mark, the line becomes lighter and the fluid and defined figures show a de real aspect played on recognizable details, lights and shadows. Wikiarte Gallery, Bologna starts from the human body, with a balance of the absurd and metamorphosis visible in the works of Emilia Agosti and Francesca Guariso, interrupted by "The End," by Gian Luca Gavalotti; a glimpse of reality that brings back to canvas elements of the real that have gone unobserved. The analytical vision of reality is taken to excess by Anna Linda Knoll Photography Private Collection, Budapest, whose digital photograph "Egypt, Flowers, Palms" cuts off the everyday pictorial shapelessness to bring attention back to the medium of photography and its skill in hyper-vision, capable of capturing details of nature that are often concealed from the human eye, now used to a superficial vision. Glimpses of reality and familiar landscapes that become intimate impressions are also presented by Il Castello modern and contemporary art, Milan, whose selection includes a Still Life by Giorgio Morandi from 1937, from LDXArtodrome Gallery, Berlin, with artist Sibylle Duhm-Arnaudov, who with acrylics and pastels on canvas makes the memory of a "Lunar Field," "Summer Meadow" and a "Winter Vineyard" emerge, and from GALP Gallery, Olgiate Comasco, with the urban and interior room experiences of artist Bardhyl Alibali. Visible reality is enriched with tension and mystery with Eduardo Astudillo's female figure within a natural landscape, Marisa Sujena's sea, BOIXADÓS RUIZ's fire, presented by Spanish gallery SKY GALLERY ART S, and the abstract thunderstorms of Egle Stabuzyte- Brazdzioniene, represented by RadoArt Gallery, London, to finally approach the explosion in vibrant colors in the visions of "Above the water" and "Summer Day" by Marta Dunal, presented in the CONTEXT ART GALLERY SELECTION, Treviso. On the other hand, Aleksandar Dimitrijevic, Uros Djuric, and Dejan Markovic, from Reflektor Galleries, Serbia, structure a dialogue between the real and themes symptomatic of the contemporary, such as the relationship with play, the desire for escapism, and art as a representation of social class. Playful gestures of interpretation of the real are also presented by IAGA Contemporary Art gallery, Cluj-Napoca, Romania, which exhibits Albano Morandi's "Absent Flowers." Gallery Prototip, Belgrade, Serbia starts instead from the abstract with Djordje Stanojevic, "Fantastic Landscape 2" and Dragana B. Stevanovic, " Upside Down 3," to arrive at a reality close to the viewer's with Goran Dragas' work, "Hunting blinds 3" , while Guastalla Centro Arte, Livorno presents Massimo Barzagli's dense "Abysses," a "Bullfighter" immersed in an almost ancestral dimension by Tano Festa, and a relaxation of the formless with Paul Jenkins' "Phenomena Bullet Cage." Completing Digital Art Week are the works of some of the artists of Combat Prize Collection, Livorno and Art Tracker, COMBAT PRIZE PROJECT, curated by CampoBase, which through Francesco Casati, Luca Coser, Anna Marzuttini and Giorgia Valli, present the visions of the contemporary and reality of outstanding young artists on the Italian scene.

Views: 497

Share

The collection’s works